love is amazing!!!

Background

Followers

Wednesday, 28 December 2011

** Kisah Kita **

Assalamulaikum........
helo2 sume kengkawan .....pe cter? hope sume chat2 belaka..hehehe..
lama da asenya xmencoret kat kat ruangan ni....hurm xde masa terluang sgt nk key in n3....
(yo la tu)...hahaha padahal asyik mbzkan diri ngan hp jew....xberenggang lgsg...
2 la lumrah bercinta....
Duk berjauhan memg menyeksakan.....susah nk bersua muka.....bila kah sumenya akan berakhir...akan tiba kah hari yang dinanti2 selama ini.....
Ku harap sumenya kan cepat berlalu dengan izin-Nya....Insyaallah....


Sering ku bertanyakan
Di manakah hatimu sayang
Kian lama ku simpan
Penyesalan cinta dalam diam

Sampai bila harusku pendam
Layan cinta dan perasaan
Dengan lafaz ku bisikkan

Kita telah ditakdir bersama
Teman hidup di dunia
Malam siang kita jadi satu
Kerana engkau adalah milikku

Pegang tanganku seeratnya
Dunia ini berputar ligat
Mengapa harus ada sesal
Andainya tersungkur tetap bersama

Sampai bila harusku pendam
Layan cinta dan perasaan
Dengan lafaz ku bisikkan
Kerana engkau adalah milikku

Percaya pada kata hati...

Monday, 31 October 2011

** REALITI KEHIDUPAN **

Assalamualaikum..............
Salam Sejahtera buat teman sekalian.........
Realiti Kehidupan....
Hidup kita xkan selalu indah.....x seindah mimpi...x semanis impian...mungkinkah semua yang kita impikan akan kita perolehi?? Benarkah begitu kehidupan??
Tiada perkara yang mudah dalam kita menjalani kehidupan seharian... begitu banyak dugaan dan cabaran yang kita perlu harungi dalam mengecapi sesuatu perkara.
Kita perlu berusaha untuk sesuatu perkara yang kita ingini. Jangan sesekali kita cepat berputus asa. Andai kita dah pernah tersungkur , bangkitlah dan tanamkan azam serta semangat baru.
Nescaya ada keajaiban untuk diri kita,, Percayalah bahawa Tuhan itu MAHA BERKUASA.....
Setiap yang terjadi pasti ada hikmah disebaliknya.
Jangan sesekali kita menyalahkan takdir. Bersyukur lah dengan apa yang kita ade sekarang.




Ketika hal buruk terjadi, percayalah hal baik juga akan datang. Hadapi tanpa rasa takut, cepat atau lambat semuanya akan lebih baik.

Sunday, 30 October 2011

** JANJI KITA **

MY SWEET MEMORY
Kenangan yang abadi antara kita berdua akan terus tersemat dihati...semoga segala apa yang terjalin antara kita akan terus berkekalan abadi hingga ke akhirnya dengan izin Tuhan yang maha Esa...Amin..........

** jANji kiTa **

Manakan sama
Dikau yang kucinta
Andainya dibandingkan
Segala rasa di jiwa

Jikalau kau mengerti
Apa yang aku fikirkan
Pastinya kau lontarkan
Segala rasa curiga

Setelah gerimis kan kutunggu
Segaris pelangi yang kurindu
Itulah saat terpaterinya
Janji kita

Setelah bulan pulang beradu
Mentari pula menyusul lalu
Itulah saat terpaterinya
Janji kita

Manakan sama
Dikau yang kucinta
Andainya dinilaikan
Segala emas permata

Jikalau kau mengerti
Apa yang aku fikirkan
Pastinya kau hargai
Kenangan kita berdua

Sesungguhnya ku takkan berdaya
Menghadapi rintangan tanpa dirimu
Sesungguhnya ku takkan bermimpi
Menikmati cintamu tanpa kau disisi

Manakan sama
Dikau yang kucinta
Dengan segala rasa
Itulah janji kita

Thursday, 15 September 2011

**Cinta...Mungkinkah Selamanya??**

PEJAMKAN MATAMU........SAYANG............


Pejamkan matamu untukku
Dengarlah dunia berkata-kata
Usah kau ragu di sini tempatmu
Walau berubah di mata kita tetap indah

Selagi kau masih percaya
Ketawa kecewa terpisah
Jalan yang lurus kian berhalang
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata

Ku harap ku masih percaya
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap kau masih percaya
Buka matamu

Biar aku memelukmu
Kita bersama masih muda masih mentah
Ku harap kau masih percaya

Selama ini selama ini
Selama ini selama ini
Selama ini selama ini
Selama ini







 Kukuhnya sesuatu hubungan?? Bermula..........

Dalam sesebuah perhubungan, tidak salah jika ada perasaan marah atau cemburu kerana ia sudah adat cuma jangan berlebihan.

Emosi marah tidak harus menguasai diri kerana ia hanya akan mendatangkan keretakan dalam hubungan.
Mengikut kajian pakar, hampir 80 peratus keretakan dalam perhubungan berpunca apabila perasaan marah dijadikan perasaan utama. Ini berlaku apabila setiap kali wujud krisis dalam hubungan, setiap pasangan akan mula berfikir untuk memutuskan hubungan dan mencari pengganti yang mungkin lebih memahami perasaan diri yang sebenarnya.

Kadangkala masalah kecil diperbesarkan sedangkan masalah itu boleh diselesaikan dengan berbincang antara satu sama lain. Tetapi apabila perasaan marah sudah menguasai diri dan hubungan berakhir, lazimnya ia berlaku dengan alasan tiada jodoh dan sefahaman.

Memang benar jodoh itu di tangan Tuhan tetapi kita berhak berusaha agar jodoh kekal bersama orang tersayang.
Tetapi jangan hanya sebelah pihak saja berusaha. Usaha mesti dilakukan kedua-dua pihak untuk mendapatkan hasil lebih memuaskan.

Satu lagi perasaan yang perlu diatasi adalah cemburu. Tidak salah untuk rasa cemburu tetapi biarlah berpada-pada. Memang benar cemburu tandanya sayang tetapi jangan melampaui batas.
Tidakkah rasa sia-sia hubungan yang dijalin sekian lama terputus begitu saja hanya disebabkan cemburu pada pasangan?

Ramai yang memperkatakan soal cemburu malah pelbagai cara untuk mengekang perasaan cemburu daripada terus menyelubungi hidup.
Terdapat dua langkah yang boleh diambil untuk mengelakkan perasaan cemburu mengawal hidup kita iaitu jujur dan setia.

Memang ada perkara yang tidak memungkinkan kita berterus terang tapi bagi mengelakkan pasangan memikirkan perkara yang bukan-bukan, lebih baik jujur dan berterus terang dengan pasangan bagi mengelakkan perselisihan faham berterusan.

Jika jujur pada pasangan, sudah pasti dia akan menaruh kepercayaan dan mengekalkan perhubungan itu hingga ke akhir hayat.
Kesetiaan juga memainkan peranan penting kerana jika kita sayangkan pasangan, sudah pasti kita juga akan setia padanya.

Jika sayangkan seseorang, sudah pasti kita tahu siapa yang ada di hati. Jadi, apabila sentiasa mengingati pasangan, amat mudah untuk kita mengelakkan diri daripada berlaku curang pada pasangan.

Cinta terasa indah apabila ke mana saja kita pergi, si dia sedia menemani tetapi terasa pahit apabila kita ternampak pasangan berjalan berdua-duaan bersama insan lain.

Apapun, jangan biarkan marah dan cemburu terlalu menguasai diri. Berikut sedikit panduan untuk membantu kita menjauhi rasa marah dan cemburu, sekali gus mengekalkan keindahan hubungan bersama si dia:




* Jangan sesekali memungkiri janji.
* Sentiasa jujur kepada si dia kerana wanita atau lelaki memang benci apabila ditipu.
* Beritahu si dia mengenai sesuatu perkara dengan tepat.
* Jika si dia dalam keadaan bermasalah, sentiasa menggembirakannya.
* Andai anda jujur, si dia akan setia kepada anda.
* Jangan terlalu mengongkong dirinya kerana dia juga inginkan kebebasan.


TIPS KEKALKAN HUBUNGAN CINTA JARAK JAUH


Komunikasi yang efektif

Komunikasi yang berkesan atau efektif amat penting dalam menjamin keteguhan cinta jarak jauh. Setiap pasangan harus sedar dan sentiasa menganggap bahawa mereka sentiasa memerlukan antara satu sama lain. Walaupun mereka berada jauh antara satu sama lain, namun perhubungan antara mereka perlu sentiasa dijaga dan diambil berat. Tambahan pula, teknologi sekarang yang sudah berkembang maju membolehkan mereka berhubung dengan lebih mudah, bukan sahaja dapat mendengar suara tetapi juga dapat melihat wajah masing-masing. Perkembangan ini amat membantu pasangan yang berada jauh di luar negara atau di mana-mana sahajalah. Jadikanlah sebagai satu amalan untuk setiap pasangan sentiasa memberitahu perkembangan semasa setiap dari mereka. Ini akan menambahkan dan merapatkan lagi hubungan sesama mereka walaupun cinta mereka itu cinta jarak jauh.

Bina Kepercayaan

Semua orang kata, kepercayaan merupakan asas yang paling penting dalam setiap perhubungan. Tanpa kepercayaan, maka tiadalah kebahagiaan. Apabila tiada kebahagiaan, maka runtuhlah sesuatu hubungan. Cinta jarak jauh tidak terkecuali untuk saling percaya antara satu sama lain, lebih-lebih lagi mereka ini berada jauh dan tidak berhadapan antara mereka. Jadi, kepercayaan teramatlah penting dalam perhubungan mereka. Sentiasalah bina kejujuran, kepercayaan dan sikap saling bergantungan sesama mereka. Ini akan menguatkan lagi bibit-bibit cinta selain mengukuhkan kepercayaan dan kejujuran setiap pasangan.


P/S: Hargai cinta seadanya.....Setialah pada yang satu............

Tuesday, 6 September 2011

**Hari Raya Aidilfitri**




Assalamualaikum...........pe kbr sume? hope chat2 belaka......Bersempena bulan Syawal ni aku nak ucapkan Salam Lebaran, Salam Aidilfitri.........hope aku masih belum terlambat untuk wish kat korang sume....Entry kali ni aku upload beberapa gambar raya yg sempat dsnap baru2 ni...heheheh...Mereka sume adalah family aku...Tema family kteorang tahun ni...........pe ag?? Tengok pic pun korang da tau kan....??? Silver la.....Pakai sedondon satu keluarga baru masyuk...nampak comey jew.....heheheheheh......Sehati, sejiwa..........................






Ni gambar aku bersama abah, mak, tokwan , adik aku n adik ipar aku.......................




Dalam ni baru ade pic adik perempuan aku.............satu2 nya adik perempuan.................


Yang bergaya sakan ni plak....adik aku yang paling bongsu sekali....................



Very sweet memory...........


Awatnya abah camtu tu....nak berposing sangat depan kamera la katakan......



sume cam muka cdey jew...............



Sweet selalu..................



Bergambar kite..................bertiga bersama...............



haaaaa...............dya pun sama jgk............nak gak snap gambar................

snap pic jap lam kete b4 p kubur arwah tok ki aku.............




Ni aku yang snap pic sendiri...hehehehheh.....tersenyum sendiri.........................


Snap gambar dya tgah syok sangat makan ketupat ngan rendang daging....heheheheh

suap jangan xsuap.................auuummmmmm.................!!!!



Buka mulutttttttttttttt......................Suap.......................Auuuuuuuuuuuuuuuummmmmmmmmmmmmmmmm.............

 Dengar sume kengkawan sekalian.............

Mata kadang salah melihat
Mulut kadang salah mengucap
Hati kadang salah menduga
Dengan niat tulus suci dan ikhlas
Mohon maaf zahir dan batin

Kalu ade tersalah silap selama ni harap 0-0 la ye...mari la kita bermaaf-maafan antara satu sama lain....jangan ade dendam didalam hati....jangan simpan didalam hati.....
Memaafkan seseorang adalah perkara yang tersangat mulia.................

Salam Aidilfitri kepada sume..................










Wednesday, 24 August 2011

** Di saat aku Mencintaimu **

Di saat aku mencintaimu


mengapa kau pergi, mengapa kau pergi
di saat aku mulai mencintaimu
berharap engkau jadi kekasih hatiku
malah kau pergi jauh dari hidupku

menyendiri lagi, menyendiri lagi
di saat kau tinggalkan diriku pergi
tak pernah ada yang menghiasi hariku
di saat aku terbangun dari tidurku

aku inginkan dirimu datang dan temui aku
kan ku katakan padamu aku sangat mencintai dirimu
aku inginkan dirimu datang dan temui aku
kan ku katakan padamu aku sangat mencinta
menyendiri lagi, menyendiri lagi
di saat kau tinggalkan diriku pergi
tak pernah ada yang menghiasi hariku
di saat aku terbangun dari tidurku

semoga engkau kan mengerti tentang perasaan ini
maaf ku telah terbuai akan indahnya cinta (indahnya cinta)
maaf sungguh ku tak bisa (tak bisa) untuk kembali padamu
maaf ku telah terbuai akan indahnya cinta

aku inginkan dirimu datang dan temui aku
kan ku katakan padamu aku sangat mencinta



Aishiteru 

Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
saat ku harus bersabar dan trus bersabar
menantikan kehadiran dirimu
entah sampai kapan aku harus menunggu
sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
kadang kuberpikir cari penggantimu
saat kau jauh disana
ooo…

*)
Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia-sia
dan berikan satu jawaban pasti
entah sampai kapan aku harus bertahan
saat kau jauh disana rasa cemburu
merasuk kedalam pikiranku melayang
tak tentu arah tentang dirimu
apakah sama yang kau rasakan

 walau raga kita terpisah jauh
namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku
kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
percayakan kesetiaan ini
akan tulus a a ai aishiteru
Bridge:
hapus sendiri pikiran melayang terbang
perasaan resah gelisah
jalani kenyataan hidup tanpa gairah
o…uo..
banyak segala misi dan ambisimu
akhiri semuanya cukup sampai disini
dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
kumohon kau kembali

**Salam Ramadhan**



Assalamualaikum...
Kepada semua rakan2, disini aku nk wishkan 'Salam Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin' jika selama ni ada tersalah cakap ke ngan korang semua...ye la setiap manusia xkan pernah lepas dari buat kesilapan..So, bersempena bulan Ramadhan ni, mari lah kita semua bermaaf-maafan antara satu sama lain..Lagipun bulan Syawal dah kian menjelma...Tul x??? Hehehe....Cam ne sume? Da ciap ke beli baju raya? Kalau ada yang belum lagi tu, cepat2 lah pg shopping...heheheh...aku plak tahun ni baju kurung baru je beli sepasang...tu pun untuk tema family punye...'Silver' jadi tema family aku tahun ni...heheheeh...Bab kuih raya plak camne? Korang buat ke beli? Cam aku ni, dah tempah da...ada la dalam 5,6 bekas....around tu la...hehehe...tapi balik kampung nanti tetap buat jga 3,4 jenis...mana sama yang buat sendiri dengan yang kita tempah, betul x?? Hehehehe....Aku ni menghitung masa berlalu je...xsabar nak tunggu hari esok...nak tau kenapa?? Ala esok aku dapat balik kampung da...da apply cuti raya minggu depan..aku ambik cuti 2 days b4 raya...hehehe...dapat cuti panjang...seronok lah dapat balik kampung lama2...bukan senang nak dapat peluang cam ni...Macam ni lah keadaan kita bila duk jauh diperantauan...Tapi yang syoknya, kepulangan kita dinanti2 oleh family...Happy sangat....
Ok kat bawah ni aku nak bagi sume kengkawan layan lirik lagu raya ni.............






 KEPULANGAN YANG DINANTI

Bergema suara takbir di angkasa
Selembut bayu meresap ke dalam jiwa
Betapa hatimu terharu
Menyambut anakmu kembali
Terbayang senyuman di wajah nan sepi
Pulangnya anakmu di pagi yang murni
Kasihmu seharum kasturi
Melambai anakmu kembali

Dalam dakapan keheningan maya
Pertemuan yang menyentuh di jiwa
Sekian lamanya terpisah
Harapan kini menjadi nyata
Kiranya perpisahan terjadi lagi
Anakmu pergi mencurahkan bakti
Doamu teriring selalu
Semoga bertemu kembali
Pulanglah di hari raya
Begitulah harapan ayahanda


Wednesday, 20 July 2011

**beribu sesalan**

Ku susuri malam ini
Yang tidak berbintang sunyi sepi
Juga rembulan dah menghilang
Dalam kelam ku sendiri

Ku mencari hembus bayu
Yang selalu berbisik madah rindu
Kini membisu dalam sayu
Tidak ku temu suaramu

Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu
Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini diiringi
Kisah janji dimungkiri lagi

Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu

Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini
Diiringi

Kisah janji
Dimungkiri
Dimungkiri

Sia-sia ku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu

Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu

Sia-siaku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu

Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu

Beribu sesalanku


p/s : jika kita daa mula menyayangi seseorg, jgnlah terlalu memberi kepercayaan..beri sedikit ruang untuk diri sendiri..agar diri xterluka di masa akan datang...

**terhenti disini**

Sedangku membaca wajahmu
Senyumanmu menggambarkan sesuatu
Jika kau fahami isi hatiku
Ku tak ingin waktu henti tanpamu

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini

Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Andai kau dapat memahami
Bahawa ku menangung semua ini
Bukan niatku ingin kau pergi
kerna ku masih terhenti di sini

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta
Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta
Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta

p/s : jika ada yang tersirat & tersurat dihati..... Usah dipendam dalam hati....luahkan sementara kesempatan masih ada....

Monday, 20 June 2011

** rest time **

assalamualaikum....
hye..ap cter ari ni...melayu? cina or hindi mai...hahaha....ne ade sume tu...mengarut jew sume....actually ni time rest...bru jew pas makan...hehehe..makan ckit pun daa skit perut...sebelum ni bukan main berselera makan...sampai berat badan naik mendadak...eeeiiii menakutkan.....ni nak kena mula diet plak la...dulu time study boleh la nak diet2....sebab asyik pk nak study jew sampai makan xlalu...p kelas asyik turun naik bukit, jadi da confirm la berat maintain....tul x? Tapi sekarang keaadaan da jauh berbeza la...bcoz daa berada di alam pekerjaan...kerja pun dalam ofis...badan xsempat berpeluh pun...hehehe...laa..da nama duk dalam aircond...memg la xde peluh pun....p keje ari2 jalan kaki pun badan leh agi naik...aiiish cam ne la nk buat ni...makan abis pantang daa...cuma kdg jew tergugat....ye lah...daa selera aku nasi jew....lain2 no last...ni kena joging laa tiap2 minggu....insyaallah....kalu rajin la...hehehe...ok laa....da melalut sampai ke dunia mana ntah...next time will be continue......daaa...............













**cuti...cuti...**

Assalamualaikum....hye...pe cter sume kwn2?? hope u all chat belaka....actually daa lama  x melapangkan diri dengan blog aku ni....urm...bz ckit skrg ni...tambah dgn pelbagai perkara yg aku nk handle...jd xde ruang yg sesuai la untuk berceloteh...hehehe...ari ni free....

Ari ni walau pun cuti jadual full sampai malam... pg td ikut ibu p ambik kak nora kat PLKN Sintok...seawal pg bgun berciap mandi...muka pun ngah ngantuk lg...hehehe... so cute...:-)
Pas tu , da sampai umah kena mulakan misi mengemas umah laa cek oii....bcoz malam nanti mak su n de family nak mai tdo cni...petang nanti plak aku nak ikut ibu p b'shopping...hehehe....

Haaa....sebelum terlupa aku ade cakap nak upload gambar tyme p jalan-jalan kat Kuching ari tu kan??
Kat bawah ni ade laa...beberapa keping pic yang aku suh org snap kat sana...hehe cian kat jurukamera...dah la ambik guna camera dya...daa tu gambar aku jew terlebih dari gambar dya...hehehe....

Pic2......ni ade laa pic-pic aku yang xcomey...heheheh

upload kat umah slow laa...potong mood betul laa....hurm xpe...6t la try upload lagi....hehehe.......ni nak stop entry kali ni coz ade keje ckit...hehehe...see u all next time....:-)










Monday, 6 June 2011

**stress....stress....**

hai...pe kbr sume..?hope u all chat ...asenya daa lama aku xmencoret di laman ni.....banyak perkara yang daa berlaku sepanjang waktu ni...aku sekarang dalam dilema....pelbagai dugaan datang silih berganti....untuk hadapinya...tak terdaya ase...kenapa aku diberi ujian sebegini rupa...aku xleh berhenti dari berfikir berkenaan masalah yang melanda keluarga aku...urmmm....aku penat....penat fkirkan sume keadaan ni...bagi lah ketenangan pada diriku....

Tuesday, 26 April 2011

**ape cter ek ari Ni??**

aiiii....nice to meet u all agaiN....Camat t/hari.....Ni sume da luNch ke blum Ni?? Asyik duk layaN blog jew....hehehe ....paNdai jew cakap kat oraNg kan? Diri seNdiri puN sama jgk...aLaa...aku Ni bukaN xnk Lunch...tapi xde oraNg la kat Ofis Nie...so, keNa La tuNggu...Nanti ada apa2 aku jgk yaNg keNa...kan2??....haaaa....Nak tau x? Esok kan aku N beberapa oraNg kakitaNgan ofis aku Ni akan gerak ke PeNang....bCoz....ari Khamis ni Nak p KuchiNg, Sarawak....Flight kteoraNg awaL pagi...Jadi kena stay saNa awl La...ye Lah kalu Nak gerak dari Alor Setar hari yaNg sama, alamat terlepas Flight la cek oii....hehe tau xpe....Kteorg sume pg saNa 3 hari 2 malam...but aku xstay kat hotel Ngan diaorg, aku p umah akak sepupu ...stay umah dya...lagipuN dah lama jgk aseNya xjumpa Ngan dya tu....sekarang dah kahwiN da pun......

travel kali Ni kira buat kaLi ketiga La aku naik flight...ari tu p Tawau, Sabah....Fuhhh.....! 1st time naik menggerunkan...yela...aku Ni fobia tempat tiNggi...gayat.....gemeNter tak terkata...hehehe sampai oraNg perasan n cakap, "adik Ni mesti xbiasa Naik Flight kan?"...a'aaah memang kenNyataan pun....Lawak2....mak sedara aku boleh gelak jew bila sepupu aku cter peristiwa atas Flight...Mesti suMe tertaNya2 pe peristiwa tu kaN...heheh  mana boleh cakap...'secret in my heart'...malu lah kalu oraNg sume tau...hahaha...tu la pasaL nak sangat ikut kan...tapi apa2 puN dapat peNgalaman baru bila berada di tempat oraNg ni...betul x?

 Nak tau x? time Nak balik tu kelam kabut ckit la kat airport...bc0z.....time Nak check-in tu kan...pegawai tu mintak la pas aku...b4 tu, masa aku mula sampai airport Tawau dya ada bagi 1 kertas pas aku masuk sana n kena serah masa nk check-in untuk balik KLiA...Tapi kan sepupu aku dah hilang kan bc0z syok saNgat dapat balik kampuNg...aku dah gelisah ...xteNtu arah....terpaksa la kiteorang kuar balik...sume oraNg tgk semacam jew...macam xpnh tgk org jew...mak long, pak long n sume sepupu pelik...pegawai tu suruh p report kat balai polis...nasib kat tingkat bawah jew...p la report...pas tu selesai..

fuhh!! Lega ase.....kalu x kena stay saNa lagi la jawabNya...pas tu keNa blik soraNg2...eeeiiiii....xNak la....daa la aku geruN nak naik flight...pe ag kalau xde oraNg terdekat Ngan aku...hehehe.....tu la story ckit2 sal 'Flight'...nanti balik dari Kuching aku upload gambar2 dekat sana....Ngan 'Kuching' tu sekali aku bawa balik...muat agaknya letak dalam Flight tu...heheh...Ntah pa pe jew aku ea...owkey la.....see u again my dear 'FreNz' iN bloggiNg...


Airport PeNang
TiMe Berlepas tu...


Jom ramai2 kita p KuchiNg....junpa di airport tau Khamis Ni..28/04/2011 tepat jam 9:00a.m...dataNg awal ckit ..heheeh bcoz kul 9:00 da berlepas....

KuChiNg wait 4 me....!!


BaNdar KucHing

KucHing lagi laaa......


Sunday, 24 April 2011

**hello2.....nice to meet u all again...!!**

aiii...morNing everyoNe....apa kbr sume???hope u all c-hat2 belaka...hehehe
pagi2 da mula entry..."xde keje ke cik anie oiii???"....hehehe " xde keje la yang duk menghadap blog Nie....buat2 tanye plak daaa".
hahahaha......apa topik aku ari Ni ea??? urm pa pe jew la...

Actually aku boring Laa...xde pe yg nak dibuat...keje2 sume da setel....

'RiNdu'
Aiiii, riNdu kat sape plak pagi2 cam Ni .....Ala rindu dekat Abah, Mak, Tokwan N adik2 tersayang...N also 'someoNe'...Guess Who?? Ala ada la...secret admire...mana boleh bgtau...hahahah
Nak balik umah!!....Ble nak balik kampung ni?? Dah 3 bulan xbalik umah...tahun lepas , tiap2 bulan balik...tahun ni xsempat ag la nk buat cam tu...ada jew 'aral melintang'...xpe2 insyaallah kalau xde pa pe nanti balik la jgk.....

CompaNy dah bagi umah baru kat abah...ala jealousNya...adik2 sume da pg tgk...aku jew xleh tgk ag....diaorang ciap decide nak cat bilik colour pe ag...xpe2 aku ngan adik aku da pilih awl2 ag...Nak tau colour pe? Biru la....lembut jew...sejuk mata memandang....adik aku tu ciap pilih bilik belakang...Nak tau kenapa? coz senang kteorang nak ' bergayut' hahah Bukan bergayut kat pokok ok? Jangan salah faham...Means talk to someone la....calliNg2 laa...so sweet!!! Bijak jgk adik aku...hahaha.....

.
Dia pun sibuk tanya bila nak balik...ye la, nk decide pew nk letak dalam bilik....nak buat bagi comey gtu.....hehehee...
Tunggu ye...Nanti akak balik...ok...sambil2 ber'blog' nie...mai kita layan lagu 
Ni jap ea....

RINDU SETENGAH MATI

Aku ingin engkau ada disini
menemaniku saat sepi
menemaniku saat gundah
berat hidup ini tanpa dirimu
ku hanya mencintai kamu
ku hanya memiliki kamu

aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
aku rindu setengah mati
meski tlah lama kita tak bertemu
ku slalu memimpikan kamu
ku tak bisa hidup tanpamu
aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
ku tak bisa hidup tanpamu
aku rindu…
 
Layan Lagu Nie......
KU RELAKAN KAU PERGI

Indahnya sewaktu kita bersama
Terasa bagai di syurga
Engkaulah sinaran cahaya ilhamku
Penawar kedukaanku

Sehingga kini ku masih terbayang
Ketika memadu cinta
Tak daya ku melupakan segalanya
Kenangan cinta kita

Setelah ku kehilangan dirimu
Seluruh hidupku kegelapan
Tanpa kasih sayang darimu
Aku tenggelam dan karam di lautan

Cinta suci
Biarlah ia pergi
Demi kebahagianmu
Ku relakan dikau
Pergi dariku

Oh kasih mengertilah
Hatiku ini yang terluka
Nantikan ku di pintu syurga
Hanya airmata
Menjadi teman hidupku



Sunday, 17 April 2011

**9 SEBAB HUBUNGAN TIDAK MAMPU BERTAHAN**

 Menipu
Menipu adalah "pembunuh" utama dalam sebuah perhubungan. Ia umpama ledakan gunung berapi yang meletus hebat. Ada yang menipu untuk "menyelamatkan" sebuah perhubungan, namun mereka tidak mahu hati pasangan terluka. Sesetengah orang tidak dapat menerima bahawa hati mereka telah dipermainkan.

 Harapan / Kebebasan
Ada pasangan meletakkan harapan yang sangat tinggi kepada pasangannya malah mereka bergantung penuh kepada pasangan. Ada lelaki menyukai hal ini tetapi ada juga yang sebaliknya. Di sinilah timbulnya konflik yang mungkin menyebabkan hubungan terputus di tengah jalan. Ada pula lelaki yang inginkan kebebasan, tetapi dikongkong. Hal-hal beginilah membuatkan perhubungan tersekat.

 Terlalu Memikirkan Aspek Perkahwinan
Perhubungan yang sihat biasanya berlangsung dalam suasana yang sangat harmonis. Ia perlu diisi dengan kasih sayang dan sikap saling memahami. Bila semua ini ada barulah perhubungan boleh sampai ke peringkat serius. Tapi sesetengah wanita, yang baru saja berkenalan terus saja mengharap akan ia berakhir dengan perkahwinan. Mereka takut jika perhubungan dijalinkan hanya sia-sia sahaja. Jadi kalau timbulnya konflik ini, perhubungan boleh menjadi putus.

Mengungkit Hal Yang Lalu
Menjadi kepantangan bagi sesetengah orang untuk mengungkit hal-hal yang lepas. Apatah lagi jika mengungkit akan kekasih lama. Belajarlah dari kesilapan, jangan mengungkit kisah lalu kalau anda sayangkan perhubungan.

 Berbeza Pendapat
Dalam menjalin sebuah perhubungan, perbezaan pendapat memang sering terjadi. Kita mempunyai idea yang berbeza dengan pasangan dan hal-hal inilah yang membuatkan pasangan sering berbalah. Ada yang mempunyai cita-cita tetapi tidak dapat ditunaikan hanya kerana pasangan tidak mengizinkan. Itu adalah antara perkara yang boleh membantutkan sesebuah perhubungan.

Status Yang Tinggi
Ada sesetengah pasangan sangat gembira dengan perhubungan yang dijalinkan. Mereka sangat bahagia namun ada sesetengahnya begitu mementingkan status diri. Mereka memilih pasangan yang dirasakan sangat sesuai dengan diri mereka.

 Hal-hal Yang Menyakitkan Hati
Ada perkara yang dibuat oleh pasangan memang menyakitkan hati. Malah sanggup melakukan hal-hal bodoh semata-mata mahu menyakiti hati orang lain. Jadi kalau inilah yang terjadi, hubungan anda pasti tidak akan bertahan lama.

 Kehidupan Yang Sangat Mendesak
Ada sesetengah pasangan memang suka menyusahkan pasangannya. Mereka sering memberikan masalah dengan membuat pelbagai perkara hingga ia menyakiti hati pasangan. Kehidupan yang sangat terdesak ini adakalanya membuatkan perhubungan tidak berlangsung dengan baik.

 Kawan-kawan dan Keluarga
Tidak mustahil, kawan-kawan dan keluarga juga boleh membuatkan sebuah perhubungan menjadi tidak stabil. Pengaruh dari kawan-kawan dan keluarga boleh mempengaruhi keputusan. Jangan salah sangka, orang yang anda sayang pun boleh terlepas dari tangan jika keluarganya tidak menyukai anda.


P/S: So, kita kena cuba elak dari sume penyebab di atas, jika ingin hubungan yang terjalin terus berkekalan.....

Thursday, 14 April 2011

**Our Memory**

 




hehehe bergambar ngan bunga.....so cute......

with my frenz at KFC....miss u all!!!!


Kenangan bersama last sem....

posing ckit ! alaa ckit jew jangan lebih2 ekkk.....hehehe

Monday, 4 April 2011

**LuNch hour**





hiii seLamat teNgahari sume!!!

sekaraNg time lunch la...nak pegi makaN cam maLas jew...xde mood la nk mkn...kenyang? xjugk.....stress? ckit2 la agknya....urm stress ckit jew ...banyak sangat berfikir la agaknya...actually dah lama tak menghadap blog ni..bukan bz sgt pun tpi sengaja mem'bz'kan diri dengan pelbagai perkara...hehehe
Hurmm...x lama ag..my dear 'cc' akan pegi ke HQ untuk lapor diri...CC ditawarkan kenaikan pangkat..that's mean dia akan bertukar ke somewhere else..nampak gaya aku akan kehilangan sorg 'ibu'...
kat ofis ni, cc la org terdekat yang paling rapat ngan aku...dah macam family sendiri...nanti xtau la handle camne...dah kewangan aku pun dalam tempoh pembelajaran...bukan xtau, tapi still xlengkap sume ilmu...urm...cdey gler....ni menghitung ari jew...cc pg lapor diri pada 19.04.2011..dah tak lama pun lg...
Tapi xpe laa...i will try the best ...mungkin ada hikmah....
CC i will miss u....!!!
aduii...riNdunya .....
Rindu kat sape???
Ala my family la...lama xbalik kampung...ntah camne rupa umah sekarang ni....rindukan suasana kat umah...rindukan kucing kat umah...macam mana la agaknya rupa 'Tapung'..hehe nama dia...diberi nama tu coz warna bulu nya yang campur hitam putih...mesti dah makin gemuk 'tapung' kan2..? ala rindu kat masakan mak la....lama xmkn masakan mak..duk cni hari:
Menu Pagi
1) Nasi Lemak/ Kuih /Mee goreng ( Beli jew kat Cafe )
2) Air Nescafe/ Milo 'o' / Air suam ( time malas buat air minum air suam jew...hehehe)

Menu Tengahari
1) Nasi Goreng(Macam2 nasi goreng...sume da try sampai da boring)
2) Nasi Berlauk (ayam paling utama....sampai dah muak tgk ayam)

Menu Petang
1) jarang la makan petang...puasa jap..heheheh

Menu Malam
1)Nasi ..(masak kalu rajin...beli kalau xrajin)
2)Makanan ringan ( kalu kenyang)
3) xmkn pa pe kalu da penat sangat...trus tdo jew...



2 la menu rutin harian....
dah 9 bulan +++++ duk kat kedah ni.....sampai dah jemu...nak balik umah!!!
nak suh mak masak Ikan patin...sedapnya....
ayam masak lemak cili api.....
macam2 lagi la....rindunya.....



aiisshh asyik cakap bab makan jew dari tadi....
tau x?? berat badan dah makin naik sejak keje kat cni....mana xnaiknya? keje xberat mana tp makan xberhenti2...pantang ade org ajak p mkan...go on jew....xmenolak langsung....perh....gemuk ar aku....ade org tu ciap pgl aku 'gemuk' ag...geram...saje jew nak menyakat la tu.... plan nk diet xmenjadi2 ag...bile nk mula ni???
nanti2 la...asyik postpone jew...
ala ade org tu cakap xpyh nk diet2, kalu nk gemuk tetap akan gemuk jgk...
eiii geram tul....!!!
hehehe geram2 tapi xkisah.....
opppssss!!!! dah terbabas ni...lunch hour da tamat.....
ok lah ekkk....
nk continue keje ckit!! daaaaa.....luv u all!! mmmuahhh!!!peace v!!!