love is amazing!!!

Background

Followers

Tuesday 10 April 2012

**Kursus Induksi Umum & Khusus**

Assalamualaikum...Salam Sejahtera...Salam 1 KSM dan Salam 1 Malaysia....to all my frenz...
Alhamdulillah selesai sudah kursus yg sepatutnya di ikuti...Exam pun da selesai...cuma result je xtau lg cam ne...hope sgt dpt result lulus dgn jayanya...Insyaallah....

11 hari duk bertapa di Ilp Marang..dgn jadual padat..kawan2 baru..tempat baru..perkara pun baru..semuanya bermula di sana..

Firstday kat sana..ada sesi taklimat untuk program sepanjang kursus..Setiap sorang dibekalkan beg yg berisi buku nota, pensil,pen, tentatif kursus , nametag dan nota...Semua yg mengikuti kursus melaporkan diri pd malam tu..Selesai sesi taklimat sume bersurai..

Hari kedua bermula la aktiviti LDK..Aku ni cukup2 berdebar kalu nk bt aktiviti2 cam ni...tp kursus punya pasal...kena la ikut jgk...Sesi ice breaking bermula...setiap sorang kena perkenalkan diri masing2...seterusnya byk lg aktiviti lain dijalankan...yg pasti sume take part..xde sapa terselamat...hahahah...yg paling lawak time main game telefon karat..sorang pg ke depan bace note kt kertas then gayakan kat ahli sorang demi sorang..yg paling last kena teka pe mksd yg cuba nk disampaikan..Ntah pa pe..cukup2 kelakar..aku pun xfham ..pastu bt gaya ntah pa pe...

Malam keesokkanya TKSU ad bt lawatan..Jadi setiap kumpulan kena buat persembahan..Kumpulan aku kena buat tarian tradisional..Tarian yg kita org pilih tarian sabah..punya la lawak..dah la xpnh2 menari..pastu terpakse buat..ase cam badut jew atas pentas. Mesti dioarg gelak2 je time tu..Aku berdebar2 atas pentas. Muka ni ase cam xde darah dah..Gementar sgt2.. hehehehe...Lepas selesai jew.. lega sgt2...

Keesokkanya bermula sesi class..dimana peserta kursus perlu tumpukan perhatian untuk psdiaan exam nt.
Aku cube sedaya upaya mendengar segala apa yg disampaikan dgn sebaik2nya..dengan harapan semoga dapat lulus exam nanti..Amin....Kini tiba saat yg paling mendebarkan aku...sesi pengucapan awam..tajuk bebas...aku ambil tajuk 'Langkah2 mencegah pembuangan bayi'. Aku punyalah mghafal segala lirik...tapi bila dah berdiri kat depan, gementar...suara terketar2...sampai terlupa hbis..nsib bawa spare nota..leh gak cover semula...

Habis je sesi pengucapan awam, esoknya sume dapat kelepasan lawatan sambil belajar . Destinasi yang kiteorg tuju, Masjid Kristal, Pasar Payang n lastly Muzium Terengganu.

Akhirnya tiba saat menduduki peperiksaan..Alhamdulillah dengan segala tunjuk ajar yg diberi, kiteorg sume dapat menjawab dengan tenang....

Selesai sume kursus..aku sambung bercuti di kg halamanku..then baru mula kerja...Best dapat merehatkan diri....
Kenangan Di Masjid Kristal, Kuala Terengganu

No comments:

Post a Comment