love is amazing!!!

Background

Followers

Thursday 14 June 2012

**Duniaku Kini**

Assalamualaikum...Salam sejahtera..
Dah lama rasanya aku xmengisi masa dengan update blog ni...
Sejak dua menjak ni terlalu asyik dibuai rasa yang xdapat nak aku sendiri gambarkan...Alhamdulillah kini telah sebulan aku berstatus 'tunangan orang'...Hati aku terasa lapang sangat coz tinggal beberapa langkah jew lagi untuk aku dan dya merealisasikan apa yang kami inginkan...
Pelbagai perkara yang perlu kami buat dan rancang dengan betul untuk pastikan sumenya akan berjalan lancar...

The 1st thing yang aku rasa kena buat ialah pergi kursus kahwin..Bilalah agaknya aku nak pg mendaftar ni??? urmm actually aku xmau la pergi sorang2...hehehe...terasa segan la plak...kalu ada geng ok lah ckit kan? Tu la pasal....kebelakangan ni macam program plak nak buat..dengan kursus la, keje lagi yang xberkesudahan...macam mana ni??

Hurm kena juga cuba ambil masa untuk pergi ke kursus tu kan??
Aku plak duk push 'tunang' aku suh pergi buat cepat2...tapi aku??Hehehe....
Dya plak sentiasa ada jew operasi la, kursus la, macam2 la...masuk hutan plak berbulan2...
Abah cakap ' haa nak kahwin sangat dengan askar darat, macam tu la nanti...asyik kena tinggal jew....'nak buat camne lagi abah oiii...dah tu la jodoh kita kan?
Dulu aku pernah cakap...'bila besar nanti kan, aku tak nak cari suami yang keje Askar, Doktor dan Polis...sebab Askar kejenya bahaya....Doktor asyik sibuk jew dengan pesakit...Polis plak takut nanti kena tembak dengan penjahat...' tetapi apakan daya telah tersurat jodoh aku dengan seorang askar...terimalah dengan seadannya...lagipun setiap apa yang terjadi pasti ada hikmahnya...kita haruslah bersyukur.....

Aku redha dengan ketentuan-Nya...sesungguhnya aku terlalu menyayangi dirinya...Semoga Allah akan mempermudahkan urusan kami sebagai hambamu dan seterusnya merestui perjalanan hidup kami....

No comments:

Post a Comment